مقالات

کاهش قیمت، میلگرد،تیرآهن، هاش،شمش، آریاآهن،خرید و فروش آهن آلات،خرید ، فروش

علت کاهش قیمت آهن چیست؟

در کاهش و افزایش قیمت مقاطع فولادی عوامل بسیاری دخیل است.

به دلیل وجود همین عوامل مختلفی که در قیمت آهن آلات تاثیرگذارند به هیچ وجه نمی‌توان قیمت میلگرد و حتی روند افزایش و کاهش آن را پیش بینی کرد. کم و زیاد شدن میزان تقاضا، عوامل سیاسی، افزایش قیمت ارز از جمله عوامل بارز تاثیرگذار در نرخ میلگرد می‌باشد.

همان طور که می‌دانید میلگرد و دیگر مقاطع فولادی هیچ وقت قیمت ثابتی ندارند. از جمله گزینه‌های تاثیرگذار در کاهش و افزایش قیمت آهن آلات میزان تقاضای خریدار و مصرف‌کننده می‌باشد. با سر رسیدن فصول سرد و کاهش تقاضا، در قیمت‌ها تغییراتی به وجود می‌آید.

چون فصل پاییز و زمستان زمان مناسبی برای اجرای پروژه‌های عمرانی و ساخت و ساز نیست، اکثر کافرماها تا رسیدن موعد مناسب برای بتن ریزی و از سرگیری دوباره، اجرای پروژه‌ها را غیر فعال یا نیمه فعال می‌کنند.

مساعد نبودن این موقع از سال برای همگی‌مان مشخص است و طبق تجربه سال‌های قبل، در این دوره از سال قیمت‌ مقاطع فولادی با کاهش روبرو می‌شود. بنابراین می‌توان گفت چون خرید و مصرف میلگرد در چند ماه اخیر کم شده، قیمت ارائه شده توسط تولیدکنندگان فولاد نیز کاهش یافته است.

اگر به قیمت میلگرد در دی ماه نگاهی بیاندازیم، کاهش قیمت و نزول نرخ را به وضوح متوجه خواهیم شد. به راحتی می‌توان گفت میانگین افت قیمت در ماه گذشته حدود هزار تومان به ازای هر کیلو میلگرد بود.

منبع:قطره

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند*